Byron Bay so far - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lydia Westendorp - WaarBenJij.nu Byron Bay so far - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lydia Westendorp - WaarBenJij.nu

Byron Bay so far

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

29 Maart 2009 | Australië, Byron Bay

Hallo allemaal,

Hier een berichtje vanuit Bayron Bay. Nadat ik eerst de bus gemist had vanuit Sydney (dacht echt dat ie 8 uur ging en niet 7 uur) en vervolgens 6 uur lang moest wachten op de volgende bus kwam ik midden in de nacht in Coffs Harbor aan. Ze waren daar ook nog es mn reservering vergeten door te zetten. Dus na een hoop gedoe werd er een kussen in mn hand gedrukt en kwam ik een kamer binnen waar 5 mensen lagen te slapen. De volgende dag moest ik al om 10uur uitchecken dus dat was een kort nachtje. De volgende bus ging pas om kwart voor 5 dus ik moest me tot die tijd (zonder kamer) vermaken. Bij de receptie kreeg ik een kaart van Coffs Harbour en besloot het maar even te verkennen. Het strand was mooi, maar heel rustig en ben toen maar naar een dolfijnenpark gegaan. Het bleek al veel internationale prijzen gewonnen te hebben. Na me maar weer es als student voor gedaan te hebben (dikke korting) het park ingelopen. Er waren een aantal zwembaden met een hoop dolfijnen en zeehonden. Er was een show en je kon de dolfijnen gewoon aanraken als je wilde. Ben nog op de foto geweest terwijl ik een kus kreeg van een dolfijn en een zeehond (foto’s komen snel, de computer hier herkent mn camera niet ) en heb nog een haai uit mn hand gevoerd. Best eng!

Toen de bus naar Byron Bay gepakt, waar 2 nl meiden uit het vliegtuig me stonden op te wachten. Die waren ’s ochtends al in het hostel the Art factory ingecheckt. Toen ik daar kwam, wist ik niet wat me overkwam. Het leek wel een hippie dorp, echt een vreemd sfeertje. De andere meiden sliepen in een tent, maar ik had gelukkig een kamer. Gelukkig stond de wijn al klaar. En toen ik terug ging naar mn kamer lag er voor de deur een kamergenoot. Die stomme Amerikaan had een heel pak Goon (4 liter) opgedronken en hasj koekjes lopen eten. (slimme combinatie) Ik had gehoord dat ie heel bang voor spinnen was dus ik hem wakker maken en zei tegen hem dat ik een spin onder zn bed had zien kruipen. Nou,,,, toen flipte die hahaha. Hij werd een beetje parra en ik ben maar weer weg gegaan en heb hem met 2 andere meisjes achtergelaten in de kamer. Toen ik 2 uur later naar bed ging. (eerst nog vreemde gesprekken gehad met mensen die al echt te lang in dat hostel zeten) lag die gekke amerikaan gewoon te slapen. Ik viel ook in slaap en toen werd ik wakker van een kei harde knal en iedereen was in paniek (uhhhh flash back van gasexplosie pffff schrok me dood) Bleek die mafkees uit het raampje gesprongen te zijn dat boven de deur zat (echt een klein raampje, respect voor hem (y)) Oh ja, hij had eerst nog even in de hoek van de kamer lopen zeiken. Na een hoop gezeik werd de politie gebeld. Hij stormde nog even terug in de kamer en duwde mij half op de grond :[ en vervloekte alles en iedereen. Wat ik verder hoorde is dat hij naar een mental hospital is gebracht. Erg vreemd hostel met erg vreemde mensen dus na 2 nachten snel weggegaan.

Het volgende hostel is diegene waar ik nu nog steeds ben. Het lijkt wel een hotel (bijna dan) Lekker zwembad en midden in de stad). Heb vrijdag gekaykt. Hele ervaring. Dacht dat het een beetje peddelen was, en ze garandeerde je dat je of een dolfijn, of een walvis (vet :D) of een turtle zou zien. Toen we daar aankwamen en zelf die stomme kayak naar het strand hadden gesleept kregen we een zwemvest aan en een helm op. Toen ik vroeg waarom in godsnaam, zeiden ze dat je om kon slaan en dat de golven vandaag echt heel erg ruig waren en dat we de laatste groep waren die er op uit gingen. Kreeg er toch iets minder zin in. We werden er even op geholpen en begonnen te peddelen. Toen de eerste golf kwam werd ik zoooo bang maar moest wel doorgaan want er zat nog een anders meisje op de kayak. In het begin ging het best goed maar ik had niet zo goed opgelet tijdens de uitleg en wist niet dat ik achterover moest leunen als er een mega golf (pfff 3 meter hoog ofzo) op je afkwam. Toen we voor de 3e keer omgeslagen waren en ik bijna verzoop omdat de zoveelste golf me onderzoog heb ik het opgegeven. Heb daarna mn plannen voor surfen ook maar opgegeven. Misschien dat ik me nog bedenk, maar vind de zee echt vet eng. Ga nogmaal maar tot mn knieen erin dus dit is echt te veel van het goeie.

Ga nog wel parachutespringen en naar Nimbin nauurlijk. Maar ik blijf verlopig nog in Byron Bay dus dat komt wel goed.

Foto’s komen er binnenkort op als ik iemand zo gek vind, om me te helpen!

Liefs,


  • 29 Maart 2009 - 00:29

    Rob:

    Ik zie dat amerikanen dus niet zoveel verschillen van turken? haha
    Die dingen achtervolgen je gewoon volgens mij. Hier is niet veel veranderd, hoor nog steeds de hardcore muziek een deur verder. Volgens mij hoorde ik zelfs nog een paar ballonnen?

  • 29 Maart 2009 - 00:48

    Romy :

    Hey meid,

    Hahahah... Hilarisch stukje!
    Mis je wel hier in Sydney hoor!
    Geniet ervan... (K)

  • 29 Maart 2009 - 12:31

    Christa:

    Hoi liefie,

    De verhalen krijgen al een avontuurlijke draai :D Leuk hoor!! En met die dolfijn, pfff jaloers!

    Feestje was gister geslaagd, helemaal los ;) Nu zit ik lekker met een maskertje op te chillen... Gewoon een normale saaie zondag dus haha.

    Pas op jezelf, ben benieuwd naar je volgende verhaal (en trek maar snel iemand van de straat om te helpen met de foto's!)

    -XOXO-

  • 29 Maart 2009 - 13:16

    RoY:

    Heej meis,

    zo te lezen vermaak jij je prima daaro. En wat een wazige gast zeg, die Amerikaan :( ... Nimbin ga je zeker leuk vinden en dan moet je toch eens die hasjcakejes proberen ;) En niet meer dan 1 he :)

    Ik en me broer zitten nu op de Gili Islands in Lombok. Tropisch eiland waar alles mag en niets moet, je kan hier alles krijgen wat je wil :) En vandaag ben ik voor mijn PADI Open Water Diver geslaagd, vet he???

    Veel plezier nog en pas goed op jezelf

    X

    RoY

  • 29 Maart 2009 - 13:21

    Patricia:

    Hee lieverd,

    Wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je kayakken en surfen nu ff uit je hoofd zet.. ik ben ook absoluut geen waterrat, en dat soort dingen gaan bij mij ook altijd fout ;) Nou, genoeg andere dingen te doen toch meissie. Wel voorzichtig aan he :)

    Ben echt super benieuwd naar je foto's!

    Have fun in Byron Bay en tot je volgende verhaaltje!

    liefs

  • 29 Maart 2009 - 14:04

    Sharon:

    Hey meis,

    Wat jammer van die golfen want daar zie je normaal vet veel dolfijnen! Ik heb dat kayaken ook gedaan en ben 2 keer op geslagen haha toen kreeg ik die punt nog in mn reet en het enige wat ik kon roepen was 'fuck my ass' figuurlijk bedoeld dan he haha! The arts factory is een heel apart hostel ik heb er bijna 5 weken gezeten en kan het bijna niet verlaten. Wat grappig dat jij er nu ook met geweest! En die knappe Johnny Depp al gespot? Die werkte daar namelijk ;)

    Ja Amerikanen zijn apart volk haha! Surfen is wel super vet en ga je ook niet zo heel diep maar ja met die hoge golven en sterke stromingen is het wel super zwaar! Meis geniet er maar lekker van! Godver wat ben ik jaloers haha

    Dikke knuffel

  • 29 Maart 2009 - 19:38

    Tinka:

    Hoi Lydia,

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Je maakt echt super veel mee.
    Zo merk je maar weer dat het in Nederland best saai is. Morgen weer werken en dan weer verheugen op het weekend, haha. Geniet ervan en ik wacht weer op je verhalen.

    xxx

  • 29 Maart 2009 - 23:45

    Kimmie:

    Heej chick!!
    leuk om zo te lezen wat je allemaal mee maakt..
    zatte mensen zijn bizar haha ik kan t weten :P
    en uhh de zee is idd niet cool, vies goor zout water!!!

    Hier gaat alles prima, je huisje is nog in goede staat en hou alles netjes :D

    kijk er nu al naar uit om meer te lezen, cker over dat parachute springen :O (i'm so jealous)..

    Doe je rustig an??
    spreekwoordelijk dan he want je moet daar gewoon maximaal genieten!!!

    dikke kuss (K)

  • 30 Maart 2009 - 16:18

    M4ndy:

    Jippie eindelijk spannende verhalen!
    Klinkt goed wat je meemaakt!
    Ga nu je foto's bekijken!

    (K)

  • 01 April 2009 - 06:15

    Stef,:

    Hahahahahaha,JEZUS wat een verhaal.. zoiets maken we hier nou niet iedere dag mee :P had net je fotos bekeken, ziet er goed uit hoor meis, aaah en al die lieve dieren, en die party zag er ook goed uit... woehoew.. nou mop dikke (K) en ik hoor het wel weer LY

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Op naar Australie

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2009

Singapore

04 Juni 2009

Gili Trawangan

28 Mei 2009

Indonesie

23 Mei 2009

Foto's Melbourne en Fiji

22 Mei 2009

Change of plans
Lydia

Actief sinds 07 Feb. 2009
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 17944

Voorgaande reizen:

10 Maart 2009 - 17 Juni 2009

Op naar Australie

Landen bezocht: