Bijna in Cairns - Reisverslag uit Townsville, Australië van Lydia Westendorp - WaarBenJij.nu Bijna in Cairns - Reisverslag uit Townsville, Australië van Lydia Westendorp - WaarBenJij.nu

Bijna in Cairns

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

24 April 2009 | Australië, Townsville

Hellow,

De afgelopen weken heb ik aardig doorgereisd. Ben na Brisbane naar Noosa gegaan, waar het jammer genoeg weer regende. Het hostel was ook nog eens super gehorig, dus van slapen kwam er ook niet veel. Ben nog wel naar de Australian Zoo geweest, en gelukkig was het toevallig droog. Erg commercieel allemaal, maar dat was te verwachten.

Na 2 nachten (langer blijf ik ergens niet meer), ben ik naar Rainbowbeach gegaan. Klonk als een mooi plaatsje maar was een heel klein dorpje. Rainbow staat voor het gekleurde zand wat je daar kan vinden (als je goed zoekt denk ik, want ik begreep er niets van)

Vanuit Rainbowbeach wilde ik naar Fraser Island gaan. Alle backpackers doen daar de self-drive tour. Je zit dan met zn 11en in een landrover en je rijdt dan omstebeurt over rotsen en gevaarlijke wegen enzo. Had er zelf niet zo'n goed gevoel over. (En het kamperen op dat eiland zonder douche en wc klonk ook niet heel aantrekkelijk). Heb toen voor de guided-tour gekozen die me prima beviel. Gewoon relax in een comfortabele auto zitten en een beetje om je heen kijken. De volgende dag hoorde ik dat er een erg ongeluk was gebeurd met de self-drive en dat 3 backpackers omgekomen waren en de rest ernstig gewond. Was toen dus wel blij met m'n keuze.

Na Rainbow, heb ik een grappige brommer tour gedaan in town 1770(zie foto's) Vervolgens naar Arlie Beach gegaan. Echt een super leuk plaatsje met een lagoon, een fake-strand net zoals in Brisbane. Ook weer hereniging gehad met mensen die ik eerder heb ontmoet (gebeurd in ieder plaatsje wel weer) Vanuit Arlie heb ik 2 eilanden van de Withsundays bezocht wat echt mooi was. Ben na 2 nachten weer doorgegaan en ben nu in Townsville. Wat een saaie plek zeg. Morgen ga ik naar Cairns en heb 2 mei mn vlucht naar Melbourne!!! Kijk er erg naar uit!

Heb nu de hele EastCoast er bijna opzitten. Vond het erg leuk, maar als ik hier langer blijf, is het zonde van mn geld. Grappig dat veel mensen denken dat ik bijna depri hier zit. Is niets van waar, ben echt aan het genieten maar het is niet echt iets voor mij. Ieder z'n ding toch?

En voor dat je me veroordeelt:
'Probeer het zelf eens!!!' ;)

Zet hier nog wel naar hoe mn parachutesprong is afgelopen zodra ik in Melbourne ben. X X X

Foto's:

http://picasaweb.google.com/Lydiawestendorp/NoosaRianbowbeachAirlyBayEnTownsville#


  • 24 April 2009 - 07:03

    Linda:

    heej meid

    ik oordeel je niet..ik vind juist goed van je dat je dit durft zo in je eentje mij niet gezien hoor doe het je niet na..!!

    heel veel plezietr nog (K)

  • 24 April 2009 - 08:20

    Ellen:

    Haha nou ik snap je precies hoor, het is allemaal leuk, maar het hoeft niet perse ;)
    Het is wel heel goed dat je het hebt gedaan, dan weet je dat ook weer, en blijf je je het ook niet afvragen.
    veel plezier nog!

    Kuss El

  • 24 April 2009 - 09:07

    Christa:

    Ik ben blij om te horen dat al die mensen (eerlijk gezegd was ik er ook een beetje bang voor) geen gelijk hebben :D Ik ben echt superblij om te horen dat het je goed gaat en zeker blij om te horen dat je je gevoel gevolgd bent, anders hadden we je waarschijnlijk niet meer teruggezien :( Jeetje, je zult wel geschrokken zijn!!

    Wanneer maak je je sprong??? Spannend joh! Ik wil ook!!!!!

    Hopen dat Melbourne toch meer Lydidia's plekje wordt ;)

    Dikke knuffel voor jou! -x-

  • 24 April 2009 - 10:31

    Patries:

    Heey girl,

    Leuk dat je weer een verhaaltje hebt geschreven! Jeetje zo'n self-drive tour lijkt me ook helemaaaal niks!

    Ben echt benieuwd hoe Melbourne bevalt!

    dikke kus

  • 24 April 2009 - 13:30

    Gertrude:

    Hey survival chick,

    Ben er zojuist achtergekomen dan m'n laatste 3 smsberichten niet zijn aangekomen omdat ik ze naar je oude nr heb gestuurd! echt weer iets voor mij haha!

    Maar beter dat je op je gevoel bent afgegaan met die tour! anders was het misschien heel anders afgelopen.

    Veel shopplezier in Melbourne!

    XX

  • 24 April 2009 - 13:36

    Angel:

    Hey liefie,

    Jazekers i understand it... Maar geniet nog van alles daar en ben zeer benieuwd wat je van Melbourne vind :D Wie weet?!?

    Was weer fijn om je stem gisteren te horen ;) Mis je wel hier :( Maar dan zou ik zeggen have fun while it last en zie je snel schat (l)

    Love u

  • 24 April 2009 - 14:16

    Sharon:

    Hey meis,

    Wat grappig dat je Airlie zo leuk vond, was namelijk ook een van mijn favo plekjes aan de East Coast, Town of 1770 is die motor tour indd vet leuk! Was ook een leuk plekje. Townsville is indd SUPERDELUXE saai. Cairns is ook erg gezellig en leuk dus dat gaat je wel bevallen denk ik!

    Geniet er nog lekker van!

    kus

  • 24 April 2009 - 15:55

    Steven:

    Kijk dat klinkt al een stuk beter haha. En idd, heel veel langer hoef je op sommige plekken ook echt niet te blijven. Cairns is wel leuk om als startpunt te gebruiken voor tripjes. Ga naar Cape Tribulation en ga duiken! En je kunt er ook wel leuk stappen trouwens :)
    S6 met skydiven! Het roeleert big time haha..
    oh en huur zo'n cameraman erbij, is het geld wel waard :)

  • 24 April 2009 - 17:20

    Mlous:

    Heey meissie!

    Niet alles kan even leuk zijn toch?
    Je gaat vast nog hele leuke dingen meemaken en zien, en als je eerder terug komt, gaan we hier gewoon lekker verder met feesten en doen.. Er zijn veel vriendjes en vriendinnetjes die jou heel erg missen, dus het is nooit gek dat je gewoon eerder terug bent!

    Geniet inderdaad nog van de mooie momenten daar, en maak een paar leuke foto's als herrinering!
    Hoop toch stiekem wel dat ik je weer snel zie..
    Was echt gezellig met jou de laatste tijd!

    Heel veel liefss, xx

  • 25 April 2009 - 14:00

    Mandy (KM):

    Hay lieverd!

    Ik oordeel je iig niet. Je moet doen waar jij je goed bij voelt en ik weet zeker dat het een hele ervaring is, zou het zelf ook graag doen :D

    Have fun there en we spreken elkaar snel weer. Ik bel je binnenkort wel even.

    Dikke kus!

Verslag uit: Australië, Townsville

Op naar Australie

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2009

Singapore

04 Juni 2009

Gili Trawangan

28 Mei 2009

Indonesie

23 Mei 2009

Foto's Melbourne en Fiji

22 Mei 2009

Change of plans
Lydia

Actief sinds 07 Feb. 2009
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 17950

Voorgaande reizen:

10 Maart 2009 - 17 Juni 2009

Op naar Australie

Landen bezocht: